duct tape paspop, werkwijze deel 1

Eindelijk geprobeerd: het maken van een paspop met ducttape!

Ik heb mezelf een tijd geleden uitgedaagd met een vriendin een jurk cadeau te doen
waarvan ik geen patroon heb (en voorlopig ook geen goede foto maar wel een link:
http://www.modcloth.com/shop/dresses/doing-the-two-step-dress). Geweldig spannend
vind ik dat! Voor een deel omdat ik tot nu toe alleen maar kleren genaaid heb voor mezelf
maar ook en vooral omdat ik altijd met een patroon werk. Slik.
Omdat het moeilijk bleek om de drukke agenda’s samen te leggen zodat ik een toile kon
maken op haar lichaam, dacht ik aan de ductape paspop en voilà, dat hebben we gisteren
dan meteen geprobeerd. Het ging iets moeizamer dan gedacht en of ze nu echt een
getrouwe kopie is van de buste van Ellen, moet ik nog afwachten… hierover later meer.

In tussentijd  alvast een korte werkwijze:

Nodig:

  1. een rol ducttape, minimaal 50m
  2. een oud lang T-shirt en eventueel wat extra lappen stof (om rond de halsopening of
    rond de heupen te hangen zodat je meer kan in-tapen)
  3. een niet claustrofobisch model :-) met een comfortabele Bh aan om de juiste
    pasvorm te bekomen

Stap 1: eerste strook tape net onder de borsten rondom rond op het T-shirt plakken

Stap 2:  kruislings tussen de borsten tapen, zo strak mogelijk. Daarna blijven plakken (in verschillende richtingen en net strak genoeg) tot heel het lijf in-getaped is. Een stukje van de schouders meenemen en tot net op het breedste gedeelte van de heup gaan. Ons T-shirt was wat te kort en Ellen is wel wat claustrofobisch dus we hebben het maar zo gelaten. Om goed te zijn moet er een volledige tweede laag over om het geheel genoeg stevigheid te geven eens je model er niet meer inzit. Tip: neem een andere kleur duckttape zodat je kan zien waar je al geweest bent.

Stap 3: de rug doorknippen, T-shirt en tape tesamen. Nadien die naad zo netjes mogelijk terug toeplakken. En tadaa!

De volgende stappen: opvullen en afwerken, zijn voor een volgende bericht…

dikke merci Ellen!

One thought on “duct tape paspop, werkwijze deel 1

  1. Lieve Riet, fantastisch vind ik dit! Wat je doet en dat je het doet. Want… je doet dat zo goed. Ik ben blij daar een klein deel van te mogen zijn. Yours truly, LL

Geef een reactie

