Marie claire idées

Toen mijn tante naar het buitenland verhuisde, ik was toen 16 jaar, gaf ze mij haar verzameling Marie Claire Idées. Dat zijn franse tijdschriften met daarin inspiratie en werkwijzes om vanalles en nog wat zelf te maken, vooral decoratie.

Pas drie jaar later kocht ik zelf een exemplaar en dat ben ik vrij regelmatig blijven doen tot een jaar of twee geleden, beseffend dat ik er na al die jaren nog niet al te veel uit gemaakt had en dat het internet genoeg info aanbood.

Toen ik nog niet zo veel op dat internet rondsurfte heb ik úren door die Marie Claire’s gebladerd. En post-itjes geplakt bij al die ontzettend toffe dingen die ik ooit nog zou maken! En gemijmerd over de interieurs die ik nog zou bewonen, want die Fransen hebben toch een bijzondere flair en romantiek om de dingen te presenteren.

Maar 1 ding maakte ik wel in mijn prille naaibestaan: een rugzak uit het laatste nummer van mijn tante: n° 14, september 1994.

De laatste keer dat ik hem nog ergens tegenkwam, in een zak met dingen om weg te geven, heb ik er gelukkig nog een foto van getrokken.

Hij moet zo ongeveer mijn vierde zelfgenaaide stuk geweest zijn, gemaakt van donkerblauw ribfluweel (eerste zelfgekochte stof!) met witte decoratieve kruisjes op de zijnaden. Ik heb hem veel gebruikt en was er echt content van maar hij is toch uit de gratie geraakt na al die jaren, net zoals de Marie Claire Idees eigenlijk.

Geef een reactie

