Oud Werk, deel 1: borduren, of iets wat daar op lijkt

Ik ben niet zo’n geduldige, denk ik.
Alhoewel ik grote fan ben van die taferelen met halve kruisjessteken (meestal schaamteloze kopieën van de grote meesters) zou ik nooit van men leven het geduld kunnen opbrengen om zoiets te maken.

mijn eigen Degas

Maar in het klein durfde ik het wel aan in de vorm van ‘de kruisjessteek’.
en met klein bedoel ik ook echt klein: speldenkussens.

Eerst op een lapje een simpele geometrische vorm getest

eerste poging

dan op een ander lapje mijn initiaal geprobeerd en dat (heel slim) als onderkant van het speldenkussen gebruikt…

Een jaar of twee later heb ik mij aan een roos gewaagd

tweede poging

 

De voorbeelden kwamen uit de Marie Claire Idée, net zoals het volgende, ambitieuzere project, dat nog lang niet af is: een sjaal met een takje appelbloesem

appelbloesem in progress

en omdat ik dus niet het geduld heb om uren en uren te borduren, kan ik het eindresultaat van dit project over enkele jaren laten zien🙂

Geef een reactie

