Accessoires: zakjes

Jeuj voor de snelle actie, zowel qua iets maken als qua een blogbericht erover schrijven!

Maar soms vraagt het accesoire erom: een verse gsm (allé ja, smartphone) vraagt om een vers op maat gemaakt zakske, en snel!
De moment om nog eens iets met leder te doen.

Een simpele rechthoek met een uitsparing waar de koptelefoon ingeplugd moet worden, te sluiten met klittenband. Met als fancy detail een plus en min tekentje waar de volume knop zit. Pas nadien door mijn lief bedacht wat het borduren een beetje ‘gedoe’ maakte. Maar het werkt! Verassend want het is vrij dik leder (3mm).

Natuurlijk zitten die oortjes niet altijd ingeplugd dus die hebben een eigen zakje nodig:

Ik heb het leder met dossierklemmetjes bijeen gehouden tot de vorm goed zat. Nadien heb ik de naden eerst gelijmd (met contactlijm) zodat alles goed bleef zitten tijdens het stikken. Omdat de onderkant van het leder veel vezeltjes verloor, koos ik ervoor om de ‘mooie’ kant als binnenkant te gebruiken.

Kom maar op handtassen, rugzakken en broekzakken, mijn smartphone kan nu overal tegen!
(en dan heb ik nu de tijd om dat ding leren gebruiken….)

3 thoughts on “Accessoires: zakjes

Geef een reactie

