Breien is voor de winter

Althans voor mij. Ik kan niet breien in de zomer.
Pas als de temperaturen zakken, krijg ik er terug zin in. Dan surf ik door de website van Drops Design en droom over hippe truien, shrugs, sjaals en mutsen. Wanneer ik een patroon leuk vind, ga ik eens kijken op Ravelry om te zien wat andere breiers er van gemaakt hebben. Vroeger moest ik daarna in mijn dozen op zoek naar wol en breinaalden om meestal tot het besef te komen dat ik net niet de juiste maat breinaalden heb en ook net te dunne, te dikke of te weinig wol.

Ravelry heeft daar gelukkig een geweldige oplossing voor. Eens ingelogd, heb je een eigen pagina (‘my notebook’) een daarin kan je al je voorraad wol opladen (met alle gegevens en foto’s), al je brei- en haaknaalden, al je afgewerkte projecten, al je mislukte projecten ook trouwens en je kan een wishlist maken van wat je nog wil breien. Je kan zien welke projecten bij welke wol passen, zien wie het al eens gemaakt heeft, welke commentaren erop geleverd zijn, of er mensen andere wol geprobeerd hebben dan dewelke vernoemd in het patroon én of je zelf de juiste wol en naalden in huis hebt! Met andere woorden: úren surfplezier en ook úren verloren breitijd! Maar dat is natuurlijk een deel van de pret… (en ik moet niet meer alle dozen opendoen)

Enfin, dit alles als intro op mijn eerste breisels van deze winter: babyslofjes!

IMGP1541IMGP1542

Het patroon is ‘Saartjes Bootees’ en kan je ook vinden op haar eigen website.
Ze zijn wereldwijd al 12533 keer gemaakt, een hit dus!

Ik ben nog te lui geweest om knoopjes te zoeken zodat de bandjes gesloten kunnen worden maar verder vind ik het al uiterst schattig!
Het is wat gepriegel om zo klein te breien (meestal kies ik dikke wol en grote naalden, off course) maar het gaat vooruit en je kan allerlei restjes wol opmaken (die restjes die dus te klein waren om in mijn ‘notebook’ opgenomen te worden, moet ik alsnog in mijn dozen duiken…).

Een hele uitzet voor mijn baby zal ik niet bij elkaar gebreeën hebben tegen april maar dit is toch al een begin!

2 thoughts on “Breien is voor de winter

  1. Pingback: On the needles | me made land

Geef een reactie

