Naai frustraties

Foute keuzes, ik ben er goed in…

Ik móest en zou een pailletten glitter rokje hebben voor de eindejaarsfeesten dit jaar.
‘K had ergens, waarschijnlijk op Pinterest, iets gezien dat ik leuk vond en zag dat ook perfect zitten met de zwangere buik.
Dus op naar de stoffenwinkels en hoera, in de tweede winkel al hadden ze stof met gouden pailletten, elastische stof nog wel! Zonder treuzelen een meter mee naar huis (40,00 euro, jawel) en helemaal content hierover, tot ik de stof thuis uitpakte en eens goed bekeek. Het leek niet alleen ineens nogal cheap, er zaten ook een pak fouten in, wat er nogal slordig uitzag.
Maar… het juiste model kan wonderen doen (dacht ik) dus snorren door de burda’s en hopla, ik vond gemakkelijk een rokje dat perfect omgebouwd kon worden tot zwangerschaps-glitter-feest-rok. Ze gebruikten zelfs pailletten stof, perfect!

Burda 1/2011, nr 111

Burda 1/2011, nr 111

Burda 1/2011, nr 111, lijntekening

Burda 1/2011, nr 111, lijntekening

Eerst zwoegen op het papieren patroon (was afspelden op mijn eigen lijf voordien al niet simpel, met die buik wordt het er alleen maar lastiger op) om het na een tijdje knip en plakwerk precies te laten passen. Dan overnemen op de stof, spelden, stikken en… céntimeters te groot. (Aaaargh!)

Nen hoop gepruts later kan ik de rok aan zodat mijn lief de zoom kan afspelden en we komen helaas meteen tot dezelfde conclusie: het trekt er niet op. Ik lijk recht van camping cosmos te komen. Pffff…
Tweede opeenvolgende naaiproject dat niet lukt voor mij, hoe frustrerend toch!
Geen glitters deze feesten en weer een les geleerd: kritisch zijn in de stoffenwinkel, ook als ik iets in mijn hoofd zie dat ik héél graag wil.

DSC00863DSC00866DSC00865
Postieve noot: de buikband past nu wel goed, dus als ik de moed heb om de paillettenstof te vervangen door iets mooi, heb ik wel een zwangerschapsrok.

 

Geef een reactie

