Harten troef

Mijn lief stuurde mij onlangs deze mooie foto door

Wat mij deed denken (en hem ook, vermoed ik) aan een cadeau dat ik ooit maakte voor mijn vader.
Er stond een oude houten bureaustoel bij ons, overtrokken met stof en vergane foam, waarvan hij had gezegd dat hij dat wel een toffe stoel vond.
Na het verwijderen van de stof en de foam bleef er een schraal ding over
bureau stoel

Ik wou de zit en de leuning afwerken met een laag fineer want terug stofferen had ik toen nog niet geleerd.

Mijn vader gaf Biologie en Lichamelijke opvoeding in het hoger middelbaar onderwijs en het symbool, of de afbeelding dat daar voor mij bij past is… jawel, een hart.
Niet het mooie rode of roze afgronde hart van de liefde maar een pompend werkend echt hart, dat het lichaam voorziet van zuurstof tijdens het sporten.

Tijdens mijn studies (restauratie hout) vond ik de marquetterie oefeningen één van de leukste dingen om te doen dus ik besloot een hart in fineer te maken voor op de rugleuning van de stoel, dicht bij mijn vaders hart wanneer hij erop zou zitten.

fineerhart1

Het eindresultaat zag er uiteindelijk zo uit en het was een erg fijn cadeau om te maken en te geven!

de bureaustoel zoals hij nu in gebruik is

de bureaustoel zoals hij nu in gebruik is

merci papa voor de laatste foto!

2 thoughts on “Harten troef

Geef een reactie

