Uitdagingen: Sewalong Stashbusting

In de naaiblog-wereld lijkt het alsof iedereen zichzelf wil uitdagen. Alsof we nood hebben aan een duwtje in de rug om aan het naaien te geraken.
Voor 2013 was ik dan ook aan het overwegen hoe ik mezelf zou uitdagen om te zorgen dat ik de dingen niet alleen droom maar ze ook uitvoer en  tenslotte erover schrijf.
Elke maand iets uit de nieuwste Burdastyle naaien, was bijvoorbeeld een optie. Maar mijn aanzwellende buik maakt het niet gemakkelijk en in de laatste twee issues vond ik niet direct iets dat ik wou maken. Ondertussen dacht ik eerder aan 1 ding naaien per maand uit eender welke Burdastyle tot ik vandaag via deze blog een sew-along ontdekte die wonderwel in mijn straatje past.
8366452772_a65d1628f7_o

Ik ben namelijk héél erg goed in het aanleggen van een ‘Stash’! Niets leuker dan tijdens de solden (of niet tijdens de solden) even een stoffenwinkel binnen springen om te zien of er niets interessant tussen ligt.
…’Hmm, van dit stofje kan ik wel een rokje maken’…
…’oh, en dat is perfect voor die jas uit de vorige Burdastyle’…
…’voel, hoe zacht’…
…’dat is wel héél goedkoop, komt zeker nog wel eens van pas’…

De dozen met stoffen stapelen zich op, de uitgevoerde projecten al heel wat minder en als ik zo doorga, zal mijn toekomstig dochter tot ze uit huis gaat mee in onze kamer moeten slapen omdat de hare volgestouwd staat met stof, breiwol en allerlei naaibenodigdheden.

voorraad in dozen, op de onafgewerkte zolder

voorraad in dozen, op de onafgewerkte zolder

Gelukkig ben ik niet de enige die hier weleens de bocht uitgaat, getuige de enthousiaste naaisters die mee gaan volgen met de stashbusting sewalong.
Bedoeling: een heel jaar lang enkel naaien met textiel uit de voorraad en als het even kan ook geen nieuwe lappen kopen tijdens dat jaar (oeps, heb in januari al een stukske stof gekocht).
Elke maand is er een thema dat je kan volgen maar je mag ook gewoon naaien wat je wil, als het maar met een oud stuk stof is.

En nu wil toch net heel toevallig dat het thema van januari ‘scraps’ is.
Lucky me, want daar was ik mee bezig en de maand loopt stilletjes aan op z’n einde: lekker gedachteloos en zonder enige kans op mislukken driehoeken uitknippen uit restjes stof om een slinger te maken. Niks spectaculair maar wel goed tegen naai-frustraties zoals ik er de afgelopen tijd een paar te veel heb gehad.

preview

work in progress

2 thoughts on “Uitdagingen: Sewalong Stashbusting

  1. Pingback: me made land

  2. Pingback: Zo, en dan nu: Naaien | me made land

Geef een reactie

