Sloefkes

Er ligt al heel lang een boek lederstalen in mijn voorraad. Kleine halve manen waarvan mini zakjes of misschien ooit in een wilde bui iets sandaal-achtig gemaakt zou kunnen worden.
Tot ik eens rondsnorde op de pinterest pagina die diende ter inspiratie voor het opwerken van restjes (sewalong januari) en daar een paar opvallende ‘baby botjes’ tegen kwam.

hier vind je het patroon

hier vind je het patroon

Het zijn weliswaar stoffen babyslofjes maar dat heeft me als een zot in gang gezet omdat ik meteen het leder potentieel zag. Nieuwe slofjes zijn bovendien duur dus als ik ze zelf zou kunnen maken…

Ik vond een goed basis patroon om te printen (gratis patroon: ‘bitty booties’ ), koos het leder en na wat snijden, lijmen, klemmen en stikken:  tadaa!

baby slofjes, 3-6 maand.

baby slofjes, 3-6 maand.

Oh wat voelde het fijn om een dikke twee uur met zoveel plezier iets te maken. Om zo snel resultaat te hebben (dat ook nog eens zo schattig is). Om niet te moeten merken dat het niet past, of er raar uit ziet!

Maakt niet uit dat het eigenlijk de bedoeling was om de leder kant aan de buitenkant te hebben. Dat bleek minder mooi en omdraaien was de -erg gemakkelijke- oplossing.

slofje met leder kant naar buiten

slofje andersom

Enkele avonden later heb ik het papieren patroon zitten bewerken, op zoek naar andere mogelijkheden. Nog niet bijster origineel maar welk leuk om met knippen en plakken naar de juiste vorm op zoek te gaan:
(dat blauwe ding is een opgevuld babysokje dat ik gebruikte om een voetje na te bootsen)

mary jane

mary jane

babouche

babouche

met strikje

met strikje

met elastikje

met elastiekje

met zijsplit

met zijsplit

En nu liggen er 5 ontwerpjes klaar, en zou ik in plaats van hier te zitten typen, beter naar boven gaan om er aan te beginnen🙂

De sloefjes passen bovendien eigenlijk ook in de sewalong opdracht van februari: ‘maak iets voor een geliefde met stof uit je voorraad’ (of zou de toekomstige vader misschien graag iets zelfgenaaid krijgen?)

2 thoughts on “Sloefkes

  1. Pingback: me made land

Geef een reactie

