Sloefkes: het resultaat

Het is zover, ik heb alle papieren ontwerpen kunnen omzetten in een lederen sloefke. Uit de stapel leder heb ik niet meteen de mooiste lapjes gebruikt omdat het eerste maaksel nog gezien kan worden als een ‘toile’. In geval van een gelukt sloefke: joepie, in geval van een mislukking: nog geen man overboord.

Mijn favoriet: De babouche! Omdat hij er vrolijk uitziet en ook erg goed past. (buurjongen Han, ongeveer 3 maand en half oud, was mijn proefkonijn, waarvoor dank)

lederen babouche

lederen babouche, achterkant

Op de tweede plaats: Het strikje. Wat meisjesachtiger.

lederen 'Strikje'

IMGP1625

Gedeeld met de Mary Jane (maar dan niet in pistache), waar de klittenband van de sluiting nog ontbreekt…
IMGP1626
IMGP1627

De derde plaats is voor:’Elastiekje’ (‘k moet nog eens grondig nadenken over namen voor de modelletjes want dit is het toch niet echt). Dit modelletje bleef ook heel goed aan.
IMGP1620
IMGP1621

op gedeelde plaats met de originele bitty bootee.

baby slofjes, 3-6 maand.

en als laatste, omdat hij ook mislukt is: met zijsplit. Ten eerste trekt mijn versiering op niet veel en ten tweede rekt de elastiek in de split niet voldoende waardoor het sloefje niet aan te trekken is.
Hier moet gepimpt worden!

IMGP1619
IMGP1618

1 mislukking op 6: al bij al niet slecht voor eerste ontwerpen, al zeg ik het zelf😉.
Volgende stap: de patronen nog eens overnemen zodat ze degelijk en duidelijk zijn en dan nog een paar maken waarbij ik wat beter let op een propere uitvoering.
Hm, en een hoger botje of eentje met veters of andere fancy dingen bedenken…

Een vrouw kan nooit te veel schoenen hebben, toch?

3 thoughts on “Sloefkes: het resultaat

Geef een reactie

