Babydekentje, check!

Het is af!
IMGP1717

Ik heb een heus babydekentje gebreit.
Hieronder de gebruikte steken uit het oude Phildar boek (zie vorige post), weliswaar een kwartslag gedraaid.

IMGP1718

en nog een foto van de achterkant:

IMGP1720

Nog te doen: Blocken (‘k ben er nog niet uit of dit de juiste Nederlandse term is of dat je ook blokken mag gebruiken…) : het natmaken en opspannen van het geheel zodat de steken en de vorm zich mooi zetten.
Nog nooit eerder gedaan met een breiwerkje maar voor alles is er een eerste keer.

3 thoughts on “Babydekentje, check!

  1. Ik geloof dat ik in een breiboek een keer “dompelen” heb gelezen als naam voor het proces van breiwerk natmaken en in de juiste vorm leggen/opspannen.
    Ziet er mooi uit! Wat een geduld moet dat gekost hebben!

    • In kleine stukjes kan ik dat geduld wel opbrengenšŸ˜‰ . Ik hen dompelen eens gegoogeld maar daar kwam niet veel uit. Ik kan de vraag wel eens op het Ravelry forum stellen, bedenk ik net

Geef een reactie

