Stoffenwinkels

Ik speelde al een tijdje met de gedachten om stoffenwinkels in het Antwerpse te verzamelen tot ik vandaag een blog tegen kwam waar al een flinke lijst opgesomd wordt. Onnodig dubbel werk te verrichten dus.

In mijn buurt zijn er nog wel een paar bijzondere winkels te vinden, zoals deze:
20130112_173721
In de Offerandestraat, nr 38. Afrikaanse stoffen worden er per pakketje verkocht, niet op rol. Je hebt een chiquere/ duurdere versie van deze soort stoffen in de Van Immerseelstraat, nr 1, vlak aan het kievitplein: Sonna import/export.

Of de ‘Stunt’ , Turnhoutsebaan, nr 74. Een fourniturenwinkeltje voor als je véél tijd hebt om te zoeken. De eigenares koopt overstocks en falingen op en propt dat dan ergens bij in haar winkel. Ondertussen blijft er nog maar een smal gangpad over tot vanachter…
De eerste keer dat ik hier verzeilde, enkele jaren geleden, wou ik de handel meteen overnemen om dan maanden te kunnen sorteren en ordenen…

Een beetje verder op diezelfde Turnhoutsebaan aan de overkant (nr. 43) is een Arabische stoffenwinkel met goedkope stoffen maar ook met veel linten en andere versierings/afwerkings fournituren.

En tot slot: een Indiër in de Diepestraat, nr 47, ook weer met goedkopere stoffen, ideaal voor als je dingen wil uittesten.

3 thoughts on “Stoffenwinkels

  1. Wat leuk dat je naar me linkt! Je voegt nog winkels toe die ik niet ken. Eclips in de statiestraat in Berchem zou ook de moeite zijn. Ik ben er nog niet geraakt. Ik ga de winkeltjes toevoegen aan mijn lijst.

Geef een reactie

