Luierdeken: check

Het spijt me liefde, dat ik opruim
slechts zoals ik opruim
te weinig, te langzaam, te chaotisch

afgeleid wanneer ik een herinnering opgraaf
of een nog te lezen artikel tegenkom.

Het spijt me liefde dat ik zo moeizaam weggooi,
ook al heb ik dingen al 2 jaar niet gemist
omdat ik niet meer wist dat ik ze had

en bovenal, het spijt me liefde
dat ik tussendoor, nadat strijkplank en naaimachine
weer konden ademhalen, gelijk aan het naaien sloeg
(in plaats van verder op te ruimen…)

de nood was te hoog,
ik kon niet weerstaan,
het moest gebeuren.

Het spijt me liefde, dat ik opruim
slechts zoals ik opruim,
traag maar zeker

IMGP1786

patroon: Burda 3/2011, nr. 149
stof: uit stash

luierdeken met drie zakjes voor pampers en vochtige doekjes

luierdeken met drie zakjes voor pampers en vochtige doekjes

(losjes gebaseerd op het gedicht ‘Slechts zo’ van Stijn Vranken, uit zijn gedichtenbundel ‘Vlees mij!’, uitgegeven bij Meulenhoff/Manteau)

2 thoughts on “Luierdeken: check

Geef een reactie

