Werkkamer: deel 2 (en give-away)

Het is zover: ik kan terug in mijn ‘sewing-ballroom’!
Langzaam maar zeker en met veel draag-hulp van mijn lief, zijn de babyspullen eruit geraakt, een extra rek erin geraakt en bakken en dozen nog eens verder nagekeken op overbodige stuff.

IMGP1790

lege ruimte, goed om een danske te placeren

Mijn handen jeuken om meteen weer van alle patronen en stoffen te voorschijn te halen en plannen te maken maar er wacht mij nog 1 opdracht die eerst af moet: gordijnen.
Daar heb ik vandaag op gesukkeld en ik begin te denken dat dat soort naaiwerk voor mijn part in dezelfde categorie als ‘verstel’ thuishoort: lastig en saai en dus uit te besteden…🙂

Dan liever nog een paar fotootjes van mijn torenkamer (waar nu eigenlijk heel veel plaats is voor een grote hoge praktische snijtafel, niet?)
IMGP1792

'DE stash: ik zou daar een paar jaar uit kunnen verder naaien, denk ik

‘DE stash’: ik kom nog een paar jaar toe moest er nu een stoffen schaarste uitbreken…

de wol stash en ander bureaugerief waar nog geen plaats voor is

de wol stash en ander bureaugerief waar nog geen plaats voor is (tja, het blijft een work in progress natuurlijk)

de (nu nog) lege werktafel  = het zenuwcentrum

de (nu nog) redelijk lege werktafel = het zenuwcentrum

Ik merkte vandaag dat ik mijn strijkplank nu mee op tafelhoogte kan zetten om zo een driehoek te vormen met de werktafel en de naaitafel (dat bruine meubeltje, kan je in mijn vorige post over de werkkamer beter zien), met mezelf er middenin op een ronddraaiende stoel. Erg praktisch als je na elk stiksel even wilt strijken en dan weer wat ruimte nodig hebt om de dingen vlak te leggen en samen te spelden.

Bij het opruimen, stuitte ik natuurlijk ook op werkstukken die ik maakte in de academie van Sint-Niklaas. Dingen waar je hart en ziel hebt ingestoken maar die nu compleet nutteloos stof liggen te vergaren en vooral te veel plaats innemen.

IMGP8486

rok in baalkatoen, 1e opdracht in de opleiding Modeontwerp, Academie Sint-Niklaas

Ik zou nog eens een paar goede foto’s ervan willen nemen maar dan moeten ze weg, helaas.

Maar, wat al wel weg kan: een paar zwarte, lage enkellaarsjes, maat 41 (beetje groot maar dat moest voor ’t model dat ze droeg) in quasi ongedragen staat van het merk New look
IMGP1760
IMGP1759IMGP1758IMGP1757IMGP1756

Iemand geïnteresseerd?

 

 

11 thoughts on “Werkkamer: deel 2 (en give-away)

      • ik vind die mij best groot, alleen staan er nu iets te veel kasten in, en ik wil misschien een andere tafel, eentje die ik groter en kleiner kan maken naar mijn behoefte. Het zal nog even duren voordat het op punt staat🙂

    • beetje thuis naaien denk ik. met een dochter erbij zal het al helemaal niet meer lukken om naar de academie te komen. maar ik vind het wel ok zo, me verbeteren in techniek nu en wie weet later de draad terug oppikken… hoe gaat het bij jou? krijg je alles gecombineerd? en nu met de Mere Alchemy erbij?

  1. Wow nu ben ik jaloers… Mijn naairuimte is deel van mijn tekenatelier/slaapkamer, met een kastje in de gang waar ik nog wat stof kwijtkan. De naaimachine moet een tafel delen met de computer en een hoop tekengerief!

Geef een reactie

