Coffee date dress van Elainemay

Coffee date dress, ontwerp: Elainemay. patroon: http://www.burdastyle.com/projects/coffee-date-dress

Coffee date dress, ontwerp: Elainemay. patroon: http://www.burdastyle.com/projects/coffee-date-dress

Toen ik dit kleedje voor het eerst zag, was ik meteen verkocht: sober maar bijzonder door de versiering op het lijfje. Na het downloaden, aan elkaar plakken en uitknippen van het patroon (altijd een beetje omslachtig als je iets van de Burdawebsite maakt) heeft het toch nog lang geduurd voor ik een stof gekozen had en het uiteindelijk in elkaar stak (zie verder).
Hieronder een foto van het resultaat, zomer 2012. Ik heb deze jurk 1 keer aangehad geloof ik en deze zomer kan ik haar helaas niet dragen omdat ik mij dan moet uitkleden om borstvoeding te kunnen gevenšŸ™‚ . Maar volgend jaar… ik kijk er al naar uit!

coffeedatedress

Enkele foto’ op de paspop (die niet mijn maat heeft waardoor de jurk minder goed past…. off course…)

IMGP1824IMGP1818
IMGP1822IMGP1825
De stof, met bamboe, heeft een beetje structuur door kleine vouwtjes hier en daar.

IMGP1814IMGP1817
Aan de binnenkant zijn alle naden afgewerkt met zelfgemaakt biaislint want de dunne synthetische keperdraad prikte enorm.Ā Zigzaggen was -helaas- geen optieĀ (iets wat ik pas ontdekte tijdens het passen. Er werd enigszins gevloekt toen ik door had wat een extra werk dat zou inhouden).

4 thoughts on “Coffee date dress van Elainemay

Geef een reactie

