Naai frustraties (2)

Ik heb het vast al ergens vermeld: dat ik zo graag al mijn kleren zelf zou maken. Alles op maat, in de juiste kleuren en helemaal mijn smaak (wat die dan ook mag zijn). Eigenlijk verkondig ik dat al jaren maar als je de verhoudingen gemaakt/gekocht in mijn klerenkast bekijkt, weet je dat het voornamelijk mooie dromen zijn.

Er zijn vele redenen (of uitvluchten, ’t is maar hoe je het bekijkt) waarom dit niet lukt maar de reden van het moment is een veranderend lichaam. Mijn billen zijn kleiner, mijn heupen zijn breder, mijn borsten weten het nog niet goed en over mijn buik zal ik maar zwijgen🙂.
Ik kan mijn pre-zwangerschapsjurken wel aan maar goed zitten ze niet. Ik zou al mijn jeansbroeken moeten vervangen. Ik draag al meer dan een jaar elastische bh topjes zonder baleinen. Met andere woorden: heel de garderobe is aan een uitsorteerbeurt toe. Alleen, hoeveel zal er nog veranderen de komende maanden? (…jaren…)

Hoeveel tijd en geld ga je steken in mooie kleren maken als ze maar een half jaar passen? Vooral nu, nu tijd quasi onbestaand is geworden en de juiste keuze maken héél belangrijk is.
Hoe doen anderen dat? Alles met elastaan naaien? Hun kleren innemen en uitleggen wanneer nodig? (voor iemand die verstel niet leuk vind, zoals ik, geen aantrekkelijke optie). Alleen maar losse kleren maken zodat een schommelend lijf eronder niet opvalt? Een korset dragen? Het naaiplan opgeven en gewoon maar weer gaan winkelen in de H&M?

Ik denk dat ik maar een paar schoenen ga kopen, m’n schoenmaat is gelukkig niet veranderd.

buiknabevalling

een week na de bevalling, van het ziekenhuis naar huis.
ik had nochtans een zwangerschapsbroek aan🙂

 

5 thoughts on “Naai frustraties (2)

  1. goh, ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb al jaren lang (ongeveer) dezelfde maat, maar ik kan je frustratie begrijpen. Ik merk ook dat ik veel beter zorg voor mijn zelfgemaakte kledij. Dat is misschien een beetje fout maar ze krijgen wel mijn voorkeur, lijkt me ook erg logisch. Veel werken met tricot kan een oplossing zijn, maar wel met stevige tricot. In dunne vind ik dat je direct alles ziet. Ik heb brede heupen en rokken helpen me ook heel erg. Ik vond nooit broeken die mooi paste, Ondertussen draag ik ze niet meer. Maar ik vind zeker de rokken in de taille erg leuk. Dat zet volgen mij ook minder snel uit dan je billen, of toch in mijn geval. Geen gemakkelijk vraagstuk dat je hier voorlegt. Hopelijk zijn er anderen die je beter te woord kunnen staan.

  2. ik snap het probleem een beetje (jojo-er hier) Ook al ga ik telkens maar 5 kilo op en neer, het scheelt hem toch een maat.
    Dikke tricot, ponte… kan helpen omdat dit stevig is en toch stretcht. Ik heb ook veel rokjes met de tailleband deels in elastiek. Zit ook aangenamer.
    Succes met je zoektocht!

    • goeie tip, dat van die elastische tailleband! merci.
      Ponte kende ik nog niet (heb het even moeten googlen). ik geloof niet dat er zoiets in mijn voorraad zit en helaas, ik mag geen nieuwe stoffen kopen met die stashbusting sewalong…
      maar ik heb wel andere stoffen met elastaan in, als ik al toekom aan naaien, zal ik die maar eerst gebruiken

  3. Pingback: Beginnen bij het begin | me made land

Geef een reactie

