Beginnen bij het begin

Al jaren schoof ik het voor mij uit. Nochtans heb ik tijdens het jaar dat ik naailes volgde bij de KVLV (ergens 2004-2005) er eentje gemaakt voor een rok dus ik had het mij moeten herinneren. En om mij te stimuleren kocht ik in 2008 nog het boek van Detje Bosgra maar ik geraakte niet verder dan wat bladeren en denken: ‘man, dat ziet er ingewikkeld uit’.imagesCAO5F6D0
Edoch, vorige week heb ik het gewoon gedaan: mijn maten nog eens genomen, een groot ruitjes blad uitgehaald en een grondpatroon voor een broek getekend. Een rekenmachientje en een goede lange lat, ingewikkelder is het echt niet. Dat ik dit zo lang heb uitgesteld omdat ik dacht dat het moeilijk was, wat een tijds- en energieverspilling!
Ok, ik heb die Skinny nog niet aan en er is nog een behoorlijke weg af te leggen voordat ik ze zelfs maar kan naaien maar toch: ik heb de eerste stap genomen.
En nu weet ik tenminste dat het geen opgave is: de grondpatronen van de rok, het kleed en de jas volgen, zeker weten!

En dat mijn lijf geen vaste maat heeft? Dat zien we wel weer tegen dat er nog eens iets effectief genaaid wordt.

One thought on “Beginnen bij het begin

  1. Pingback: Oehoew! | me made land

Geef een reactie

