So long BurdaStyle

Na jaren van trouw den Burda kopen, ben ik er sinds vorige maand mee gestopt. Ik heb vroeger al eens een Burda pauze gehad en daar had ik achteraf spijt van, hopelijk zal dat deze keer niet zo zijn.

Redenen:
– ik naai niet, nauwelijks, amper… (zucht)
– ondertussen heb ik ruim genoeg patronen uit Burda die ik heel graag ooit eens wil naaien, er moeten er voorlopig geen nieuwe bij op de lijst want dat is alleen maar frustrerend.
– past in het kader van minder afval produceren om minder in huis te halen, dus ook geen tijdschriften.
– ik vind er steeds minder mijn goesting in en wat mij betreft vallen ze in herhaling.
– als ik er in slaag om mijn basispatronen op maat te maken, zou ik in principe m’n eigen modellen moeten kunnen ontwerpen (ha).
– en tot slot: er zijn nog veel leuke andere patronen op de markt die ik nu geen kans geef (want ik heb er al zoveel)

Ook de website Burdastyle bezoek ik al een hele tijd veel minder. Het is nog steeds interessant om de verschillende versies van een patroon te zien en hoe andere naaisters er hun eigen draai aan geven maar eigenlijk is het een grote bron van frustratie als je zelf niet tot naaien toekomt J Hetzelfde met andere naaiblogs (hoe kan bijvoorbeeld Jolie bobines om de twee dagen een afgewerkt kledingstuk laten zien? Heeft zij nog een leven?), ik moet opletten dat ik die kostbare ‘me’ minuten in mijn leven niet verspeel op het internet, dan groeit de frustratie alleen maar.

Het beste zou zijn: een 5-jarige naaipauze inlassen ofzo. Geen plannen, geen frustraties en geen kwade blik op de dochter wanneer ze aandacht nodig heeft. (verder ben ik heel lief voor haar, echt)

Maar wacht eens, moest ik niet net al mijn kleren zelf maken om geen afval te produceren? Pfeww, wat kan een mens het zich toch moeilijk maken.

Ik klink toch niet gefrustreerd ofzo?

2 thoughts on “So long BurdaStyle

  1. Haha, jouw verhaal klinkt redelijk herkenbaar met momenten. Nu ja, iedereen heeft verschillende dingen in zijn leven die het druk/rustig maken. Sommige mensen naaien ook supersnel en anderen trager…
    Gene paniek erover zou ik zeggen. (Keep calm and sew on). Ik heb eens een tijdje elke dag 15 minuten genaaid. Dat lukte en dan is de productiviteit echt véél hoger dan als je denkt “ik ga een jurk maken”. Je project opdelen in kleine stukken kan al eens helpen (ook al duurt het dan 4 maanden, je hebt wel geen stress🙂

Geef een reactie

