Het past niet meer

In verwachting zijn, een veranderd lichaam nadien en mijn ‘recent journey into minimalism’ (klinkt in het Engels beter dan ‘de huidige reis naar minimalisme’, toch?) hebben mij doen opruimen in mijn kleerkast. Ook mijn kleurenanalyse hielp bij het elimineren. Héélder zakken zijn er al in de kledingcontainer beland!
Het kritisch bekijken van zelfgemaakte kleren hoorde (helaas) ook bij deze opruimbeweging.

Om niet het gevoel te hebben dat ik al jaren lang niks genaaid heb, wil ik ze hier toch documenteren. Dus met enige pijn in het hart, neem ik afscheid van volgende dingen:

IMGP1983

Burdastyle 06/2011, nr 103: elastisch, past dus nog maar foute kleuren…

IMGP2021

A+Aline by Twinkle by Wenlan D-01 (via burdastyle.com): foute stofkeuze bij het maken al en nu te strak rond de heupen…

IMGP1989

BurdaEasyfashion E 917: foute stofkeuze en ‘over fitted’. Het lijfje zit te strak om nog lekker te bewegen…

IMGP2019

Burdastyle 6/2005, nr. 129. Al van in het begin te groot (en nog altijd, huh?) en ik weet echt niet hoe ik een rok met zo’n patroon moet dragen, misstaat mij altijd. En na de vorige aflevering van the great british sewing bee kan die mismatch van het patroon bij de tailleband ook écht niet meer😉

IMGP2000

Burdastyle 6/2000, nr.114. meest simpele rok ooit. De zoom nooit afgewerkt en zag er al van in het begin versleten uit…

IMGP1995

Burdastyle 8/2005, nr. 130. Iets te veel ingekort en verkeerde, te stijve, dikke stof

IMGP2002

gerende rok uit het basisboek patroon tekenen van Detje Bosgra. gemaakt van een groot hemd, iets fout gedaan bij de tailleband en echt geen zin meer om het te fixen

IMGP2025

Burdastyle 2/2005, nr. 133 met aangepast decolleté. Heel graag gedragen maar de rits sluit niet meer, tenzij ik een korset aandoe…

Merci rokken en kleedjes, jullie waren een geweldige leerschool!
Op naar nieuwe horizonten…

One thought on “Het past niet meer

  1. Pingback: Toch nog kunnen fixen | me made land

Geef een reactie

