Kleine naaiseltjes

‘Papa, mag ik u eens iets vragen?’: zei de juf van de crèche.
Mijn lief dacht ‘oh oh, wat gaat er nu komen…’ maar het viel reuze mee. De dochter haar sokken geraakten steeds kwijt, en of we geen schoentjes of sloefkes aan konden doen om dat te voorkomen.

Geen betere reden om nog eens een klein naai projectje te doen en gelijk wat restjes stof te verwerken. Het jaar van stashbusting mag dan wel voorbij zijn… voor mezelf plak ik er nog wel een jaar aan vast want veel stash is er vorig jaar niet opgeraakt!

Enig gevloek en gefoefel later naaide ik er ’s avonds het laatste stukje klittenband op en zette ze klaar voor mijn lief die het kleintje de dag nadien naar de opvang zou brengen. In de loop van de namiddag belde ik (ongeduldig) naar ‘de papa’ om te horen hoe ze het hadden gedaan, die sloefkes…
en helaas, hij had ze alleen al thuis en onderweg zo’n 10 keer opnieuw moeten aandoen. Enig gepimp is dus nog nodig. Ik hoop dat een stukje elastiek aan/ in de hiel zal helpen maar voor ik ze mismeester toch alvast een paar foto’s🙂

20140310_074216

patroon, zie post over sloefkes

20140310_07412720140310_074154

One thought on “Kleine naaiseltjes

  1. Pingback: Ze blijven aan | me made land

Geef een reactie

