Dan hebt ge eens tijd om de naaien, en dan naait ge…

….katoenen zakskes en een baalkatoenen gordijn. huh?

Nee, geen rokje of fancy kleedje voor mezelf en ook niets kleins voor de dochter! Gewoon doodsimpele zakjes om boodschappen mee te doen.
Tja, aangezien mijn overstap van veel afval naar zo min mogelijk, een traag proces is, en de dingen vervangen moeten worden wanneer het oude is opgebruikt, was het nu zo ver.
In bulk kopen is fijn maar dat wordt al wat minder als je daar steeds een papieren zakje met plastieken venstertje voor moet gebruiken. Dus…Stashbusting gewijs een oude lichte linnen schort vernaaid tot 3 zakjes met een stropsluiting.
20140408_124120
Zelf hou ik wel van de dubbele strop omdat je dat gemakkelijk toe trekt maar ook de enkele lus met een houten parel om aan te trekken doet z’n werk prima: de zakjes blijven goed toe in mijn fietstassen.
Ik vermoed dat dat ook te maken heeft met de stof. Deze is een beetje stroef waardoor het goed werkt met dit soort sluitingen maar bij een gladde stof glijdt de strop misschien te gemakkelijk open. Dan zou ik zo een stopperke met veertje gebruiken (zoals aan de rekker van een regenjaskap).
20140408_124106
In de bodem van de zakjes voor het eerst iets uitgetest dat ik een tijdje geleden pinde:(en tussen deze haakjes ben ik een uur zoek geweest op mijn eigen prikborden om de pin die ik bedoel te vinden, zonder ze te vinden natuurlijk…pfff) op de naad een stukje dwars stikken zodat er een ‘platte’ bodem ontstaat.
20140408_123736
Zo blijven ze beter staan als ze gevuld zijn (beeld je een zakje gevuld met lijnzaad in dat op de band aan de kassa’s omvalt en leeg loopt, en de gezichten van de kassierster en de mensen achter je in de rij           Te vermijden dus)
20140408_123625
En de inhoud, die giet je thuis over in glazen bokalen. Simpel en heel efficiënt.
20140408_123720
20140408_124024
Nu nog het gewicht van het zakje erop aanbrengen zodat al mijn goede bedoelingen niet duurder uitdraaien voor mezelf, haja.

Geef een reactie

