waar blijven die spelden toch altijd…

Ik heb een aantal speldenkussens waarin ik verschillende soorten spelden bijhoud en tot voor kort was dat prima voor mij.

Maar toen ik bij Madame Tirette in het atelier werkte, heb ik voor het eerst de voordelen van een magnetisch speldenkussen leren kennen. Je kan een hoop spelden tegelijkertijd wegleggen die netjes bij elkaar blijven liggen en je kan er rondslingerende spelden mee verzamelen. Als ik nu ergens spelden uithaal, moet ik ze één voor één in een kussentje prikken en ik heb een magneet liggen om gevallen spelden te ‘vangen’.

Zo’n ding kwam dus op mijn verlanglijst te staan.
071514_1159_Waarblijven1.jpg
Foto: fourniturenhuis.nl

Bovendien is onze kat nogal fan van mijn speldenkussens. Hij opent de jacht in de naaikamer en draagt ze dan jankend 3 verdiepingen naar beneden om ons zijn prooi te laten zien (ja, onze kat is nogal ne woes , hij vangt vooral losliggende kleine voorwerpen zoals een skoebidoe of een babysok uit een van de achtertuinen uit de buurt :-)).
Op die manier verdwijnen er heel wat spelden en onlangs moest ik nog eens op zoek naar mijn doosjes met spelden om het kussen aan te vullen.
20140713_123509
Dit was zo’n voorraad doosje en ik kreeg een kleine ‘aha erlebnis’ toen ik het vast nam. Een beetje later had ik mijn eigen magnetisch speldenkussen: 2 rondslingerende magneten aan de binnenkant in het deksel en Tadaaa!
20140713_124118
20140713_124530
Toegeven, het werkt niet zo goed als een echte want na 15 spelden kunnen de magneten het niet meer aan en ze liggen kris kras door elkaar.
Maar voorlopig is het wel ok, en de echte, die blijft op mijn verlanglijstje staan.

2 thoughts on “waar blijven die spelden toch altijd…

Geef een reactie

