haha, dat komt nooit goed….

… was zowat de reactie van iedereen die hoorde dat de lap die ik aan het breien was, een vilten pantoffel zou worden.
Maar kijk, ze hebben ongelijk! Het zijn wel degelijk pantoffels geworden. Alleen een stukje minder elegant dan die op de foto van het patroon.
15-2_medium20141015_175143

simpel om te breien

simpel om te breien (hier vind je het patroon)

dubbel vouwen, voor en achteraan toe naaien en binnenstebuiten keren

dubbel vouwen, voor en achterkant toe naaien en binnenstebuiten keren

zo komen ze uit de wasmachine na een wasje op 40°C

zo komen ze uit de wasmachine na een wasje op 40°C

20141015_175131

dan moet je ze nat aantrekken om ze te vormen zoals je ze wilt

dan moet je ze nat aantrekken om ze te vormen zoals je ze wilt

hier zie je vaag het 'teutje' aan de hiel (zie lager: wat ik ander zou doen

hier zie je vaag het ‘teutje’ aan de hiel (zie lager: wat ik anders zou doen)

20141015_15061420141015_150635

en dan moet je drie dagen geduld hebben tot ze droog zijn voor je ze kan testen.

Conclusie: breiproject met snel resultaat (breien met dikke wol en naald 8), warme sloefen, stoer uitzicht. Ik ben best tevreden met dit allereerste vilt project. Ik zie ook meteen vele mogelijkheden met het brei-vilt systeem.
Wat ik de volgende keer anders zou doen: zorgen dat de naad niet sluit vooraan op de teen en achteraan op de hiel: dat geeft een propje/teutje na het wassen dat wat oncomfortabel zit. De bovenkant van de wreef minder hoog maken want ze sloffen (nee, mijn sloefen mogen niet sloffen, daar ga ik een beetje gek van stappen, met hoge poten of zoiets)
Nog een aanrader: als ze wel helemaal je ding zijn en je er lang op wilt rondstesselen: een lederen zooltje onder naaien. Dat doe ik bij een volgend paar🙂

3 thoughts on “haha, dat komt nooit goed….

  1. Je sloef-sloefjes zijn waarschijnlijk even elegant als je doet zoals het model, …je hielen wat opheffen en een elegante pose aannemen! Haha
    Prachtig trouwens!

Geef een reactie

