Is dit de heilige graal van het naai-internet?

Samen met mij zijn er 4 miljoen (!) leden op Ravelry, een online gemeenschap van breiers en hakers. Sorry maar VIER miljoeno_O dat wil toch wel wat zeggen hè!
Het is een ongelooflijke website die zO goed werkt, dat je je afvraagt waarom er niet meer van die dingen zijn voor hobbyisten, en dan vooral de andere hobby die ik bij tijd en wijle pleeg te beoefenen: naaien. Burdastyle.com was effe tof om je afgewerkte projecten op te posten maar waar bleef je met je voorraad stof, patronen, ideeën, enzv.? In een excell scheet? in evernote? in een of andere app?

Nu ik er in mijn opruim buien eindelijk in geslaagd ben om van elke lap kleding-gerelateerde stof die ik heb een foto en de afmetingen te nemen, zocht ik een plek om dat bij te houden.
Wat doet de moderne mens dan: even googelen om te zien hoe anderen dat doen en dan de beste methode voor jezelf samen puzzelen.
Voor de zoveelste keer dacht ik: ‘waar is die Ravelry voor naaiers’ en dus googelde ik dat ook maar even. Awel, er lijkt iets te zijn dat in de buurt komt: My sewing circle. Ik heb me aangemeld en ingelogd en ga eens kijken of het werkt zoals ik het hoop. Op het eerste zicht lijkt het wat op Ravelry dus ik heb goede hoop. Een echte review volgt later maar nu ga ik mij even amuseren op deze nieuwe ontdekking.
Toedeloe!

Geef een reactie

